Hemskaste natten jag varit med om.

Igår sov Elin hemma hos mig igen. Vi var först med Max och Oskar hela kvällen, hemma hos mig. Vi var hemma själva för mamma och Micke var hemma hos morfar, Mathias var på fest och emilia var hos en kompis som bor på samma gata. Jag, Elin, Max och Oskar kollade på film, åkte lite moppe, och så. Sen vid klockan 01.00 åkte dom hem, så då var det bara jag och Elin hemma. 
'
Vi gick och la oss när dom åkt och somnade nästan påengång. Vid klockan 03.00 hör jag att både min mobil ringer och hemtelefonen. Så jag svarar på mobilen och det är mamma som ringde. Hon frågade vad vi gjorde och om det var okej med oss eller nå, och jag sa att det var bra och så. Jag fattade ingenting varför hon ringde mitt i natten och frågar det helt plötsligt. Men sen sa hon att det hade åkt en massa brandbilar och ambulanser till stigen. Då trodde jag dirrekt att det hade hänt något där emilia var. Så jag vart skit orolig. Vi kollade ut genom fönstret och såg att det blinkade jätte mycket, så vi sprang och kollade ut. Och så såg vi att våran grannes hus brann! Vi trodde först det var där Emilia var, men sen såg vi att det inte var det. Vi vart ju jätte rädda och var ju hemma själva också. Efter några minuter kom Mathias hem, han hade sprungit ända från scherpbacken till vårat hus! För när han såg brandbilarna och allt trodde han ju att det var vårat hus som det hade hänt något. Och han hade hållt på att ringa hem till oss men jag och elin sov ju så vi hörde inte. Så han vart ju skit rädd förstår man!  
Ungefär vid 05.00 kom mamma och micke hem, då höll dom fortfarande på att släcka elden. 
Så kanske vid 05.30 somnade vi äntligen, gick inte att somna efter vi sett det. Var så hemskt, och vi visste ju inte om det var någon som var kvar i huset heller först..  Men som tur är så vart ingen skadad! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback