Kvällens poledance träning!

Åkte och tränade denna kväll, som vanligt på onsdagar! Så tänkte berätta lite om vad vi fick göra!

Uppvärming: Först joggade vi runt i salen några varv för att värma upp lite. Sedan gjorde vi massa knäböj tror jag det heter? När man står brett med benen och böjer sig neråt, och sen samma fast åt sidorna. Och sist gjorde vi magövningar, som plankan osv.

Stretching: Då satt vi med särade ben haha, och pressade länge. Tror faktiskt att det var de ända vi gjorde idag! Men det gör så himla ont, men ska som sagt bli vig, så det är bara att andas bort smärtan!

Idag lärde vi oss nästan bara ett tricks, eller vi avancerade det lite bara. Kommer dock inte ihåg vad alla tricks heter tyvärr.. Men man skulle ha den starkaste handen där nere, och andra handen lite längre upp på stången. Också skulle man dra upp sig så man är åt sidan, och dra upp rumpan, och dra ihop benen, så man har stången mellan magen och benen! Jag hoppas att ni förstod haha, är svårt att förklara.
När man lärt sig det så skulle man lägga till att glida ner i splitt efter!
Och sist men inte minst, så tränade vi till dansen. Som vi ska visa upp sen. Om jag vågar. Vet inte om jag vågar. hihi.

Det var iallafall roligt, och hoppas på en rejäl träningsverk imorgon!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback