Tipsar

Jag tänkte göra ett inlägg om vad man kan göra när man mår dåligt! Alla människor har väl dåliga dagar ibland? När man bara vill ligga inne och deppa ihop. Jag tycker att man kan försöka göra något åt det istället! Här under har ni lite tips.

För det första så ska man ju verkligen inte stänga in sig själv i ett rum helt ensam, då blir man ju ännu mera deprimerad. Istället umgås med någon som du tycker om, tillexempel kompisar, familj, pojkvän/flickvän, vem som helst!

Annars om man är helt ensam, så ska man inte heller sitta och lyssna på "deppmusik". Sätt på musik som gör dig glad istället, så ska du se att det blir mycket bättre! Jag själv personligen brukar ibland lyssna på låten "Always look on the bright side of life", för den får mig på bättre tankar! Eller kan man slå på någon film som gör dig glad, det kan vara en disneyfilm t.ex!

Så, gör alltså saker som du älskar, som gör dig glad. T.ex. gå ut och spring, eller ta en långpromenad så man får rensa tankarna lite. Man kan träna någon sport som man älskar, äta god mat, dansa, spela spel, rita, kolla på filmer, osv. Det beror helt på sig själv vad man tycker om, som gör en gladare och positivare.
Så alla ni där ute som mår lite dåligt, uppochhoppa och gör saker som DU älskar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback